Група "Сонечко"




  Ми раді вітати Вас

на сторінці
 нашої улюбленої групи
 «СОНЕЧКО»




 вихователі

 Бакляк Оксана Володимирівна 

                             Коломієць Тетяна Олексіївна      

Помічник вихователя 
 Осипко Світлана Миколаївна


(Відповідно Конвенції ООН про права дитини)

         У світі всі малята —

                і хлопчики й дівчата —  
         повинні право мати  
         щасливими зростати.

МИ ПРАЦЮЄМО ВІДПОВІДНО ДО ПРОГРАМИ "ВПЕВНЕНИЙ СТАРТ"
(Затверджена Міністерством освіти і науки України)    

В нашій групі використовують  інноваційні технології








ПОРАДИ БАТЬКАМ


  Матеріали для батьків щодо психолого-педагогічного супроводу дітей дошкільного віку 

  1.  Як заспокоїти дітей під час війни https://mon.gov.ua/ua/news/mon-zapuskaye-informacijnu-kampaniyu-pro-te-yak-zaspokoyiti-ditej-pid-chas-vijni
  2. Як подбати про дитину, якщо ви знаходитеся з нею в укриття https://www.youtube.com/watch?v=VpJXr3UXCvo
  3. Правила підтримки, якщо родина евакуюється з дитиною  https://www.youtube.com/watch?v=8ml9RPFun7s
  4. Як говорити з дитиною, якщо батько  захищає країну  https://mon.gov.ua/ua/psihologichna-turbota-vid-svitlani-rojz/yaksho-batko-chi-mati-zahishaye-krayinu
  5. Фізична безпека дітей під час війни. Сайт «Освітній омбудсмен України» https://eo.gov.ua/fizychna-bezpeka-ditey-pid-chas-viyny-pravyla-povedinky-v-evakuatsii-na-okupovanykh-terytoriiakh-i-v-zoni-boyovykh-diy/2022/03/19/
  6. Як підтримати дитину, якщо ви опинились у зоні активних бойових дій   https://www.unicef.org/ukraine/stories/safety-backpacks-and-ways-to-reduce-stress
  7. Поради, як підтримати дитину в дорозі від ЮНІСЕФ https://www.unicef.org/ukraine/stories/how-to-support-a-child-on-the-road
  8. Ресурси позитивного батьківства від ЮНІСЕФ «П’ять мов у спілкуванні з дитиною»https://www.unicef.org/ukraine/documents/five-love-languages-in-communication-with-child
  9. Підтримка батьків та дітей під час війни https://www.unicef.org/ukraine/parents-children-support-during-military-actions
  10. Психологічна допомога для дітей https://www.youtube.com/playlist?list=PLFVSJgZgf7h8rXg9TTyevxZkdfxAQXodS
  11.  Як надавати першу психологічну допомогу https://moz.gov.ua/article/news/rekomendacii-z-psihologichnoi-dopomogi
  12.   Як підтримати дітей у часи невизначеності та стресу. Поради від ЮНІСЕФ https://www.unicef.org/ukraine/stories/7-tips-for-parents
  13.   «Розкажи мені». Безкоштовна інтернет-платформа для психологічних консультацій.https://tellme.com.ua/
  14. Як швидко заснути, коли ви тривожні і вам важко розслабитися https://phc.org.ua/news/yak-shvidko-zasnuti-koli-vi-trivozhni-i-vam-vazhko-rozslabitisya
  15. Як перевірити правдивість джерела інформації https://www.pedrada.com.ua/article/3025-yak-perevriti-pravdivst-djerela-nformats

"Сучасне Дошкілля під крилами захисту"




Наша група працює за програмою 

"Впевнений старт"



 

Розклад організації освітнього процесу

СПШ № 11 СМР на  2024/2025 навчальний рік




Консультація для  батьків



                           

     

«Літній відпочинок»

Настало літо – чудовий час року! Можна грати на повітрі, загартовуватися і оздоровлюватися.Літній відпочинок-це довгоочікуваний відпочинок і для батьків, і для дітей. Тому дуже важливо, щоб батьки з найбільшою користю розпорядилися цим дорогоцінним часом. Необхідно пояснити дітям, що купатися, плавати, засмагати корисно для здоров’я лише в тому випадку, якщо дотримуватися певних правил безпеки.

Щоб відпочинок приніс тільки задоволення вам і вашій дитині постарайтеся дотримувати деякі правила:

  1. Якщо ви займаєтеся зі своєю дитиною, пам’ятайте, що ці заняття повинні бути короткими і проводити їх краще в ранкові години.
  2. Слід пам’ятати, що виїжджаючи за місто, або подорожуючи по світу, слід обговорювати з дитиною отримані враження. Ваше завдання розширювати кругозір дітей, з’єднуючи наявні знання і життєвий досвід дитини.
  3. Всіма силами відволікайте дитину від телевізора і комп’ютера, проводьте весь вільний час на свіжому повітрі, купайтеся, катайтеся на велосипеді, самокаті, роликах, грайте у футбол. Літо – це зміцнення здоров’я дитини і від того, як він відпочине багато в чому залежить його здоров’я на весь наступний навчальний рік.
  4. Намагайтеся дотримуватися режиму дня, інакше дуже важко до нього повертатися у вересні. Не забувайте, що недосипання розвиває неврози, зростає стомлення. Дитина повинна спати не менше 10 годин.
  5. Слідкуйте за харчуванням дитини. Морозиво, газована вода, не принесуть здоров’я вашій дитині.
  6. Вибирайте тільки ті види відпочинку, які влаштують вас і вашої дитини.
  7. Плануючи екскурсію на відпочинку, обговоріть з дитиною заздалегідь, як він до цього ставиться, якщо реакція негативна, спробуйте знайти компроміс. Спробуйте знайти іншу екскурсію, яка цікава і вашій дитині. Радьтеся з дитиною, будьте уважним слухачем, цінність спілкування не в кількості часу, а якість спілкування (увага, повага, розуміння).
  8. Збираючись на відпочинок з компанією, намагайтеся брати людей, які поділяють ваші інтереси. Оптимально їхати на відпочинок зі схожим складом сім’ї. Однакові турботи, однакові проблеми, взаємодопомога, догляд за дітьми.
  9. Заведіть з дітьми розмову про літній відпочинок і улюбленому всіма занятті – купанні ( річці, морі, озері). Підкресліть відмінності між морем, річкою, озером. Нагадайте про знаки, що забороняють купатися.

Пам’ятайте:

Відпочинок – це добре. Неорганізований відпочинок – погано!Сонце – це прекрасно. Відсутність тіні – погано!Морське повітря, купання – це добре. Багатогодинне купання – погано!Купання – прекрасне закаливающее засіб.Місце для купання повинне бути неглибоким, рівним, з повільним плином. Перш ніж дати дитині можливість самостійно увійти в воду, необхідно переконатися в тому, що в даному місці немає ям, глибокої тіни, корчів, гострих каменів. У воді разом з дитиною обов’язково повинен знаходитися дорослий.

При купанні необхідно дотримуватися правила:

Не дозволяється купатися натще й раніше як через 1-1,5 години після їжі.У воді діти повинні перебувати в русі.При появі ознобу негайно вийти з води.Розпашілим не можна занурюватися в прохолодну воду.

Рухливі ігри з дітьми на літньому відпочинку

Проводите більше часу на відкритому повітрі в рухливих іграх.Ігри з батьками – це невід’ємна частина розвитку дітей. Це й зміцнення здоров’я і гарний настрій. Спільні ігри зближують батьків і дітей. Ваша дитина прийде в захват, коли побачить серйозного тата, весело грає в м’яч. Для дошкільника «гра – єдиний спосіб звільнитися від ролі дитини, залишаючись дитиною». Для дорослого – «єдиний спосіб знову стати дитиною, залишаючись дорослою».Вирушаючи на відпочинок з дітьми за місто, з компанією, не забувайте взяти із собою необхідні атрибути для гри, це можуть бути м’ячі, ракетки, а також багато іншого, на що вистачить фантазії.Рухливі ігри з предметами (з масажним м’ячем, скакалками, обручем, іншим сезонним спортінвентарем) змагання, естафети будуть сприяти розвитку рухової сфери дитини, а саме об’єму, сили, переключення рухів, хорошої координації і моторної реакції, навчать формувати стратегію поведінки, особливо ігри з правилами.

У що ж можна пограти з дитиною, щоб це доставило радість вам і вашим дітям?

Вибирайте ті ігри, які доступні вашій дитині. Враховуйте, що у дітей швидко пропаде захоплення, якщо вони не відчувають радість перемоги. Згадайте ігри, в які ви грали в дитинстві, навчіть цим іграм своєї дитини. Це доставить величезне задоволення і йому і вам, спогади дитинства дуже приємні! Попросіть дитину познайомити вас з іграми, в які він грає в дитячому саду зі своїми однолітками. Будьте уважним слухачем, адже це самі цінні хвилини вашого спілкування. Крім відмінного настрою ігри сприяють поліпшенню взаємин у сім’ї, зближують дітей і батьків. Пропонуємо вам певний перелік ігор, які ви можете використовувати з дітьми під час літнього відпочинку.

Як боротися з комарами.

Укуси комарів не тільки залишають після себе болісний свербіж. Ці комахи можуть бути по-справжньому небезпечними, якщо вони переносять збудника малярії. Відомо більше двох тисяч видів комарів. Причому далеко не всі вони є переносниками малярії. Незважаючи на те, що останнім часом кількість малярійних комарів у середній смузі збільшилася, в більшості випадків ми спостерігаємо звичайні види цих комах. Кров смокчуть лише особини жіночої статі і лише тоді, коли вони готуються до відкладання яєць. Протеїни крові необхідні комарихам, для того щоб відкласти якомога більше яєць. Так, «голодна» комариха може відкласти не більше 50 яєць, а сита – вже до 300. Виявити свою здобич комар може за кілька кілометрів! Жало його схоже на шприц, голка якого ще прикрита особливим протекторним чехольчиком. Як тільки жало введено в тіло, в тканини людини тут же впорскується речовина, що перешкоджає згортанню крові. Для дорослої здорової людини не небезпечні навіть п’ятсот укусів комара. Однак для алергіка і одного може бути достатньо, щоб викликати важку алергічну реакцію і навіть летальний результат.

Що робити після укусу?

  1. Зробити після укусу міцний розчин харчової соди і періодично обробляти свербляче місце.
    Змащувати укуси спиртовою настоянкою календули, борним спиртом, томатним соком. 3. Зробити холодну примочку.
    4. При множинних укусах прийняти антигістамінний засіб.
    5. В похідній аптечці чи на дачі неодмінно слід тримати антигістамінний препарат, фенистил або фукорцин (знімають свербіж і навіть усувають опіки кропиви).

    Народні методи при укусах комарів:
    1. Обробити сметаною або кефіром.
    2. Прикласти до місця укусу листок черемхи або подорожника.
    3. Змастити уражене місце бальзамом «Зірочка».
    Гарного сімейного відпочинку вам!

Харчові отруєння

Влітку мало хто з батьків утримується від спокуси напоїти малюка парним молоком або пригостити його немитими ягодами з саду, овочами з городу. Парне молоко дуже шкідливо для маленьких дітей, оскільки на відміну від молока, що пройшло теплову обробку і стерильно запаковано, воно може викликати не тільки кишкові розлади, а й інфекційні захворювання. Такі ягоди, як полуницю, малину та суницю необхідно мити особливо ретельно. Немита чи погано промита зелень “зі свого городу” може привести до розвитку у дитини ієрсиниоза, відомого також під назвою “псевдотуберкульозу” або “мишачої лихоманки”. Навіть звичайні для дитини продукти харчування в спекотну пору року швидко псуються, а термін їх зберігання скорочується. Неприпустимо поїти дитину сирою водою, навіть джерельною або після очищення через фільтр.

 Як уникнути харчового отруєння

  • Мийте руки до і після того, як доторкнулися до їжі
  • Гарячу їжу слід розігрівати й подавати в гарячому вигляді. Готуйте м’ясо і молочні продукти при температурі не нижче 70 градусів
  • Швидкопсувні продукти можна тримати при кімнатній температурі (близько 20 градусів) не більше 2-х годин
  • Якщо у спеку ви вирушили на пікнік, то час зберігання продуктів знижується до однієї години
  • Після зіткнення з сирим м’ясом посуд необхідно вимити самим ретельним чином, а обробну дошку краще відтерти жорсткою губкою
  • Під час приготування і розігрівання їжі в мікрохвильовій печі періодично помішуйте її або пробуйте, взявши продукт з різних місць, тому що температура в мікрохвильовій печі розподіляється недостатньо рівномірно
  • Перегрітий автомобіль перетворюється на справжній інкубатор мікробів. Продукти можна тримати в машині не довше, ніж час танення морозива.

 Переломи і вивихи

Для маленьких дітей характерні переломи по типу “зеленої гілочки”. Просто кістки у дітей настільки гнучкі, що швидше “розщеплюються”, ніж “переламуються”. На жаль, не всі переломи можна визначити відразу. Іноді проходить якийсь час, поки батьки запідозрять, що у дитини зламана кістка. До ознак перелому кісток руки (найбільш частим) належать: біль, втрата рухливості, втрата сили, зміна форми. Постарайтеся знерухомити пошкоджену кінцівку за допомогою “шини” або простого хустки і скоріше доставити дитину до лікаря. Аналогічні дії рекомендуються при підозрі на вивих. Після іммобілізації перелому або вивиху негайно зверніться до найближчого медпункту. Самолікування неприпустимо!

 Подряпини і садна

Допитливі малюки пізнають навколишній світ фізично, тому важко уявити собі, щоб дитина росла без подряпин і саден, шишок і синців. Місця порізів та подряпин важливо своєчасно промити, зупинити наявні кровотечі, прикласти холод до синців або шишки, змастити поранення зеленкою або відповідної маззю, накласти чисту пов’язку або пластир. Не менш важливо заспокоїти засмучену і налякану дитину, втішити її і “полікувати”. Не потрібно надмірно метушитися і переживати через отримані дитиною садна. Ваше занепокоєння неминуче передасться дитині. Дійте впевнено і спокійно, тоді вона теж заспокоїться.



   
З 26.05.2025-30.05.2025 
тема тижня
"Корисний-шкідливий"
ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема "Корисні та шкідливі комахи"

Художньо-продуктивна діяльність: музичне
ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини 
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТ"Ь  
Малювання "Намалюй павучків"

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
ЧЕТВЕР
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ


З 12.05.2025-16.05.2025
тема тижня 
"Красивий - некрасивий"
ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема: "Дива на городі   і  в саду"
Художньо-продуктивна діяльність: музичне
ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини 
Марії Поляруш "Чайник і чашечка"

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ  
Тема "Волошки" (малювання)

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
Тема: "Якою буває погода"
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
ЧЕТВЕР
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема: "Птахи - наші друзі"


З 05.05.2025-09.05.2025
тема тижня 
"Добрий-злий"
ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема "Травневі зміни в природі"
Художньо-продуктивна діяльність: музичне

ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ  
Тема "Облаштуй дверцята і парканчик"(аплікація)

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
Читання казки "Вовк і семеро козенят"
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
ЧЕТВЕР

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Тема " Намалюй кізоньку"
П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ


З 28.0.2025-02.05.2025
тема тижня
"Сильний-слабкий"
ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема "Місяць-травень"
Художньо-продуктивна діяльність: музичне

ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ  
Тема "Гусятко і мірашка"(олівці)

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
Тема "Сильний-слабкий"

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
ЧЕТВЕР

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Тема" Пластилінова казочка про собачку і каченя"(ліплення)
П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ


З 14.04.2025-18.04.2025
ТЕМА ТИЖНЯ
"Казка - гра"
ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема "Як ми готуємося до свята"

Художньо-продуктивна діяльність: музичне


ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини Кость Лавро



ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ  
Тема: "Рибки і медуза" (Кольорові олівці)

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
Тема: "Казка про писанку"
Розгляньте картину. Назви, що ти бачиш?
Кого потрібно розфарбувати? Який він?  Розфарбуй. Придумай казку: "Жив собі поживав..."



 ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК



ЧЕТВЕР

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Тема:"Черепахи" аплікація



П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема: "Великдень - велике свято"


Художньо-продуктивна діяльність: музичне


З 07.04.2025-11.04.2025
ТЕМА ТИЖНЯ
"ДОРОСЛІ-ДІТИ"
ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема "Весна іде-тепло несе"
Художньо-продуктивна діяльність: музичне
ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ  
Тема: "Перепілка з перепеленятами" (малювання олівцями)

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
Слухання казки "Найгарніша мама"
 ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
ЧЕТВЕР
ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Тема: "Намалюйте маму лисичку (аплікація)
П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема "Добрі та погані вчинки"
Художньо-продуктивна діяльність: музичне


З 31.03.2025 - 04.04.2025
Тема тижня
"Швидко - повільно"
ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
 Тема: "Весняні квіти"
Художньо-продуктивна діяльність: музичне

ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Тема: ""Розгляд картини Тетяни Кучмій "Зайчик їде в гості"


ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ  
Тема: "Мандрівка зоопарком" (малювання олівцями)




СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
Тема: Читання казки "Перший сніг" 
А. Бондарчука
Гавчик і Мурчик з перших днів подружили. Їдять і сплять разом. 

Коли Гавчик лежить у халабуді, то Мурчика звідти і за хвіст не витягнеш. Забереться ото собачці на пухку шубу і спить, мов на теплій лежанці. Гавчиклише загарчить легенько, але не проганяє Мурчика. Спи, мовляв, та тільки не дряпайся! 

А Мурчик згорнеться калачиком і мурчить свою нескінченну казку. 

Песик любить слухати його музику-мурликання. 

Часом Гавчик десь бігає з своїм господарем Ваньком. Тоді Мурчик один спить, чекає на друга. 

Та якось осінньої ночі Гавчик заночував у сінях. А Мурчик не дочекався його і заснув один у халабуді. 

Вранці Гавчик вибіг на подвір’я і потонув у пухкому першому снігові. 

«Гав, гав, гав!» — ледве виборсався до порога. Сів біля дверей і голосно заскавчав, наче кликав Ванька: «Поглянь, поглянь, мою хатку завіяло снігом...» 

— Почекай, ось візьму лопату і відкидаю, — зразу відгадав Ванько, чого хоче Гавчик. 

Та Гавчикові не терпілося. Він сам уже почав відгрібати сніг. Засуне у сніг носа, понюхає, настовбурчить вуха і знову гребе. Тоді благально гляне на Ванька, наче хоче сказати: «Та швидше, швидше! Там хтось є!..» 

«Няв, няв...» — почулося з-під снігу. 

А від Гавчика тільки снігова курява здіймається.

Ванько відступив з лопатою вбік, і Гавчик сам вигріб останній сніг від халабуди. Заглянув у свою хатку. 

Звідти світилися Мурчикові очі.

 ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК



 ЧЕТВЕР
ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК
Тема "Швидко-повільно"
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Тема: "Автобус із пасажирами" (аплікація)



П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема: "Свої та чужі" 
Художньо-продуктивна діяльність: музичне


З 24.03.2025-28.03.2025
тема тижня
"Зима-весна,осінь-літо"
ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема "Весна іде-тепло несе"
Художньо-продуктивна діяльність: музичне
ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ  
Тема 
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
Вивчити вірш Г.Вієру "Весна"
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

ЧЕТВЕР

ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК
Тема "Орієнтування в просторі"
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Тема "Зліпи черепашки для веселих равликів"
П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Художньо-продуктивна діяльність: музичне

З 10.03.2025- 14.03.2025
тема тижня
"Спочатку-потім,перший-останній"
ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема:Здрастуй,веснонько!"
Художньо-продуктивна діяльність: музичне

ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ  
Тема"Смачний шашличок"(кольорові олівці)
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
Вивчення вірша "Веснянка"

ЧЕТВЕР

ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК
Бесіда за ілюстрацією:
-Назви те,що бачиш?
-Що було спочатку,а що потім?
-Яка з машин на фініш прийде першою?
-Яка машина прийде останньою?
-Який велосепедист переможе?
-Назви те,що може бути призомпереможцю змагань?
-Кому ти подаруєш корзину яблук?
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Тема "Герої казок"
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема "Весна"
Художньо-продуктивна діяльність: музичне

З 03.03.2025-07.03.2025
Тема "Казка-гра"
ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема : "Вже весна іде"
Художньо-продуктивна діяльність: музичне
Вчимо пісні

ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини  Кястутіс  Каспаравічюс "Будиночок"
 Бесіда за картиною:

- Покажи хатку, її віконце і двері. що видно всередині хатки?
Відшукай біля мишок - маму і мишенятко.
Покатай мишенятко на гойдалці - пальчиком вперед-назад.
Покажи поле навколо хатки.

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ  
Тема: "Мишки з хвостиками" (малювання олівцями)
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
Тема: "Вивчити вірш "Пташка" 
О. Роговенко"

ЧЕТВЕР

ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК
Бесіда за ілюстрацією: 
Що вверху, а що - внизу?
Що близько від ведмедя? Що ліворуч від вовка? Про кого можна сказати, що він зовні? Обведи. Покажи, де у дерева верх, а де низ. Які відмінності на малюнку ти помітив? Як ти гадаєш: чому звірі зібралися біля дерева? Придумай казку "Як звірі весну зустрічали"



ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ


ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Художньо-продуктивна діяльність: музичне

З 24.02.2025-28.02.2025
Тема тижня
"Посередині,в центрі, з краю"
ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема : "Кому потрібне сонце"
Художньо-продуктивна діяльність: музичне
Вивчити пісні

ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини Еліни Еліс "Пташка"

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ  
Тема: "Скатертина" (аплікація)

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
Тема: "" В гості до казки "Три ведмеді"

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

ЧЕТВЕР

ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК

 Тема : "Скраю, посередині, зліва, праворуч у центрі"

Розгляньте  і  дайте  відповідь на запитання.
Хто на фото є для тебе знайомий? Обведи. Розкажи.
Назви хто посередині. Назви: хто з краю. Що вгорі?
Хто ліворуч від хлопчика в синій шапці? Хто з лівого краю?
Хто праворуч від маленького сніговика? Хто з правого краю? Кого, на твою думку, на цьому фото не вистачає? Домалюй.
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Тема: "Пташенята у гніздечку" (ліплення)


З 17.02.2025-21.02.2025
тема тижня
"Всередині-ззовні"
Тиждень рідної мови 


ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема "Зима добра та зла"
Художньо-продуктивна діяльність: музичне
Слухання музики
Музично-ритмічна гра "Бурулька,сніжинка,сніговик"
ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ  
Вправляємо пальчики(малюємо олівцями)

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
Тема "Лист від зимоньки"
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
Ознайомлення з соціумом
Тема "Тихо падає сніжок"

ЧЕТВЕР

ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК
Тема "попереду, позаду, вгорі, внизу, праворуч, ліворуч"
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ  (аплікація)

П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема "Добрий день, зайчику!"
Художньо-продуктивна діяльність: музичне
З 10.02.2025-14.02.2025
тема тижня
"Ліворуч-праворуч"
ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема "Мороз-чарівник"
Художньо-продуктивна діяльність: музичне

ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ  
Ліплення 
Тема "Рибки"(пластилін,квасоля)

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
Читання каказки

Василь СУХОМЛИНСЬКИЙ
Права й ліва рука

Поміж морквою поріс бур'ян. Пішла Марина на город, бур'ян вириває. Та все правою рукою. А ліва нічого не робить. Права втомилася й питає ліву руку:

— Чому ти гуляєш? Дивись, як я працюю, уже жилки болять. А ти — нероба.

Соромно стало лівій руці. Стала й вона рвати бур'ян. Швидко так і закінчила Маринка роботу.

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
Ознайомлення з соціумом

ЧЕТВЕР

ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК
Тема :"Право-ліво"

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ  
Художнє вправляння "Морські лабіринти"
(кольорові олівці)
П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема "В гостях у білочки"
Художньо-продуктивна діяльність: музичне


З 03.02.2025-07.02.2025
тема тижня
"Близько-далеко"
ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Художньо-продуктивна діяльність: музичне
ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ  
Тема:"Зроби снігову гірку"

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
Тема "В гості до казки "Рукавичка"

ЧЕТВЕР

ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК
- Що зображено близько?
- Що зображено далеко?
-Якого кольору будинок песика,будинок котика?
-Деживе мишка?
- Що зображено близько?
- Що зображено далеко?
-Якого кольору будиночок у курочки,у півника?
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ 
Малювання вушними паличками
П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема "Тварини взимку"


З 27.01.2025-31.01.2025
тема тижня
"ВЕРХ -НИЗ"
ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема заняття :  "Досліджуємо сніг"
Художньо-продуктивна діяльність: музичне
Руханка "Вверх і вниз"


ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини Івана Сулима

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ  
Тема: " Квіти й трава" (кольорові олівці)

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
Тема: "Вивчити вірш М. Познанської 
"Випав сніг"

Ой у лісі лист зів'яв! 
Білий сніг у лісі впав 
На дубочки молоденькі,
На ялинки зелененькі.

Притрусив сніг доріжки, 
Всі горбочки, моріжки. 
Біло-біло в лісі стало — 
Так багато снігу впало!









ЧЕТВЕР

ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК
 Завдання:
Розкажи, що зображено вгорі. Кого зображено внизу? Назви всіх. Що над головоб у вовка? Хто із звірів найвищий? Обведи.
 Завдання:
Розкажи, що зображено внизу. Що під ногами у зайчика? Що під ногами у білочки? Хто із звірів найнижчий?.Обведи. Придумайте казку разом з дитиною "Як звірі в лісі зимували"


ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ 
Тема: "Високе дерево" (малювання, гуаш, пензлик)



П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Вивчити вірш І. Жиленко "Вечір гномів"

Тишком-нишком, чапи-чапи, (тупають ногами і промовляють «чапи-чапи»)
в капелюхах, як гриби,
гноми шастають ногами, (тупають ногами)
чапи-чапи,- сніг рипить... (відтворюють скрипіння снігу «чапи-чапи»)

Йдуть вони один за одним,
невдоволено сопуть, (сіпають носиками)
сварять зорі, сніг, погоду,
і котів, і довгу путь….

….У торбинках гноми ті 
носять сонне конфетті. (вихователь розсипає з торбинки сніжинки, )
Лиш сипнуть в шибки віконні —
дітям сняться сни казкові….

Тишком-нишком, (уповільнюють ходу, промовляючи пошепки «чапи-чапи»)
тишком-нишком...








З 20.01.2025-25.01.2025
тема тижня
"КАЗКА-ГРА"
ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема заняття : "Обережно ожеледиця"

Художньо-продуктивна діяльність: музичне



ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини "Ідилія" Олексія Леонова

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ  
"Голочки їжачка" (малювання олівцями)

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
Казка "Як жабення шукало тата"
Бесіда:
 Чого жабеня хотіло від корови? Чому корова не могла бути мамою жабці? Як жабеня  просило бегемота стати його татком? Чому бегемот не підійшов? Для кого жабеня вирішило стати татком?
ЧЕТВЕР
ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК
 Завдання:
    Покажи, про який замет можна сказати "великий"? А про який - "маленький"? Обведи, будь ласка, високу кучугуру. А маленьку просто покажи пальчиком. Подивись уважно на сніжинки. Що ти про них можеш сказати? Знайди та обведи однакові сніжинки.
Яка це пора року? Як ти здогадався? Що тобі підказало? Давай пограємо у гру "Я бачу". Треба знаходити та показувати те, що бачиш. 
 Завдання:
    Покажи, про який замет можна сказати "широкий"? А про який "вузький"? Розфарбуй сніжинки. Знайди однакові та обведи їх. Знайди на малюнку однакові сніжинки. Обведи їхю Давай придумаємо казку "Хто гуляв у лісі" (див. сліди)
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ 
 "Кошлатий ведмедик" (ліплення, пластилін, стеки)


П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
 Тема:  " Моя сім'я"
З 13.01.2025-17.01.2025
тема тижня
"Важкий-легкий"

ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема "Зимові явища"(сніг,лід,хуртовина)
Художньо-продуктивна діяльність: музичне

ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ 
Малювання олівцями "Метелик і гусеничка"

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
Тема "Праця людей взимку"

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
ЧЕТВЕР
ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК
Тема "Важке-легке"

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ .
Малювання фарбами "Важке яблуко і легкий метелик"

П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема "Безпека взимку"
Художньо-продуктивна діяльність: музичне
З 06.01.2025- 10.01.2025
тема тижня 
"Короткий - довгий"
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ

 "Дерева взимку"

Художньо-продуктивна діяльність: музичне
ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини

Запитання за картиною
  • Покажи бабусю, котика.
  • Проведи пальчиком по шарфіку - який довгий шарфік.
  • Погладь пальчиком хвостик котика - який короткий хвостик
  • Покажи долоньками по столу, як котяться клубочки.
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ 
Малювання: "Намалюй песткам комбінезони для зимової прогулянки"

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
Тема : "Читання оповідання В. Сухомлинського "Бурулька"

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
ЧЕТВЕР
ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК
Тема : "короткий. Порівняння предметів за кольором, формою, розміром"

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ .
Ліплення: "Шарф для хлопчика"

П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема: "Обережно - ожеледиця! "


З 23.12.2024- 27.12.2024
тема тижня 
"Широкий-вузький"
ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема "Дітям про зиму"

Художньо-продуктивна діяльність: музичне

ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ 
Аплікація

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
Тема "Любить зиму дітвора"
Ознайомлення з соціумом
Тема "Безпека взимку"

ЧЕТВЕР
ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК
Тема "Висота предметів"
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ 
Малювання

П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема " У гостях у білочки"
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ.Музичне

З 16.12.202- 20.12.2024
тема тижня 
"Високий-низький"
ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема "Прийшла зима"

Художньо-продуктивна діяльність: музичне

ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ 
Аплікація

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 

Ознайомлення з соціумом
ЧЕТВЕР
ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ .
Малювання

П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ.Музичне




З 09.12.2024-13.12.2024
тема тижня 
"Великий-малий"
ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ 
Тема "Місяць- грудень"

Художньо-продуктивна діяльність: музичне


ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ 
Малювання
Тема "Великий і маленький бублики"

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
-Як звали дівчинку?
_Чого дівчинка заблукала в лісі?
- Скільки було ведмедів?
-як звали ведмедів?
-Чого ведмедів не було вдома?
-Що Маша знайшла в першій кімнаті?
-Що Маша зробила з синьою тарілочкою?
-Чого розсердилися ведмеді?

Ознайомлення з соціумом
Тема "Лялька захворіла"

ЧЕТВЕР
ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК
Тема "Величина предметів

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ .Малювання
П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема "Продукти харчування"

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ.Музичне

З 02.12.2024 - 06.12.2024
тема тижня
"Казка- гра "

ПОНЕДІЛОК

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ 
Тема "Зима"

Художньо-продуктивна діяльність: музичне

Послухати музику «Прогулянка на автомобілі» К.Мяскова 
 

Виконати вправу «Вітерець і вітер"


Музична гра з елементами ОБЖД "Безпека на дорозі" "ГОРОБЧИКИ ТА АВТОМОБІЛІ" - музика М.Раухвергера  -  

ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини

Бесіда за картиною
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК


ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Тема: "Веселий паровозик"


СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
Тема " Читання казки  Ніни Куфто
"Дім-домок"

ЧЕТВЕР
ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК

 Назви геометричні фігури? Порівняй їх.
Розфарбуй геометричні фігури за зразком.




ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Тема: "Намалюй намисто"

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК



П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема "Мій дім"

Художньо-продуктивна діяльність: музичне

Послухати музику «Прогулянка на автомобілі» К.Мяскова 


Поспівати розспівку «Печу, печу хлібчик»  



З 25.11- 29.11.2024
тема тижня
"Веселий трикутник"

ПОНЕДІЛОК

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ 
Тема "Що нам відомо про воду"

Художньо-продуктивна діяльність: музичне

Вивчити пісню

ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини

Бесіда за картиною


ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Тема "Рибки"(малювання)

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування 
Тема " Читання казки "Лисичка та журавель"
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема "Що в мене є"
ЧЕТВЕР
ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК
Гра "Підбери трикутник"
 Тема: "Трикутник"

Розглянути малюнок і виконати завдання




ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Аплікація "Вітрильник та хвильки"


П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема "Мій дім"

Художньо-продуктивна діяльність: музичне

Тема "Вітер завітав і з дітками пограв"



З 18.11- 22.11.2024
тема тижня
"Кругле та квадратне "(м'ячик та кубик)

ПОНЕДІЛОК

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема "Пернаті наші друзі"
переглянути

Художньо-продуктивна діяльність: музичне


ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
(аплікація)

СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування
Тема "Допоможи їжачкові"

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема "Солодкі дарунки осені"

ЧЕТВЕР
ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Аплікація "Гусеничка"

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема "Осінь ,осінь, лист жовтіє"

Художньо-продуктивна діяльність: музичне


З 11.11- 15.11.2024
Тема тижня 
"Кубик на папері - квадрат 
(квадратна форма)"

ПОНЕДІЛОК

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема "Як тварини готуються до зими"

Художньо-продуктивна діяльність: музичне

ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
(малювання)


СЕРЕДА
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого     спілкування
Тема "Вивчення вірша А. Житкевича "Листопад""
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема "Перелітні птахи"
ЧЕТВЕР
ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Аплікація "Будинок"


ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК



П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ

Тема "Читання оповідання Н.Калініна "Хіба так граються?"


Художньо-продуктивна діяльність: музичне



З 04.11- 08.11.2024
тема тижня 
"Кульки кольорові"

ПОНЕДІЛОК

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема "Осінній дощик накрапає"
переглянути

Художньо-продуктивна діяльність: музичне


ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
(малювання)
Вправляємо пальчики

СЕРЕДА
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

Вивчіть з дітьми віршик

Н. Мажиріна
Вірш-руханка «Все, що кругле»

Круглий м’яч так бойко скаче, 

(кругові жести руками)

Круглий наш пиріг гарячий, 

Кругле завжди колесо — 

І у парку, і в авто. 

Наш квадрат — фігура вправна, 

(діти малюють пальчиками в повітрі) 

Кубик він, картина гарна. 

Печиво смачне квадратне, 

Без даху — квадратна хата.



ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема "Падають листочки золоті"

ЧЕТВЕР
ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК
Тема "Кольорові кульки"

переглянути
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
(малювання)


П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема "Добрий день зайчику!"

Художньо-продуктивна діяльність: музичне

З 28.10-01.11.2024
Тема тижня 
"Кубик, цегла - будинок дім"


ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема: "Хто як до зими готується"

Художньо-продуктивна діяльність: музичне



ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини

Бесіда за картиною




ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
(малювання)
Тема "Вантажний  автомобіль із кубиками та цеглинками" (малювання, гуаш, штампування)



СЕРЕДА
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Вивчити вірш К. Перелісни "Бідний зайчик"

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема: "Небезпечні іграшки"

ЧЕТВЕР
ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК
Тема: "Геометричні фігури"


ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
(аплікація)
Тема: "Гараж для мого автомобіля"

П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема: "Іграшки"

Художньо-продуктивна діяльність: музичне

З 21.10-25.10.2024
тема тижня 
"Казка-гра"

ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
переглянути 

Художньо-продуктивна діяльність: музичне 



ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Перегляньте мультфільм  "Курчатко в клітинку"

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
(малювання)

СЕРЕДА
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляд картини
Вивчіть віршик з дітьми

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема:"Домашні улюбленці"

ЧЕТВЕР
ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК
Тема:"Подорож до лісу"

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
(аплікація)
Тема :"Курчатко"

П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема:"В пошуках казки"
переглянути

Художньо-продуктивна діяльність: музичне 

З 14.10.2024 -18.10.2024
тема тижня 
"ЧОРНЕ ТА БІЛЕ"

ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Тема:"Осінній дощик"

Художньо-продуктивна діяльність: музичне 

ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Тема: Розгляд картини Володимира Корнєва "Дівчина з коровою" 



ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК


ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
(малювання)


СЕРЕДА
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Тема: "Читання оповідання О. Табака "Чорна земля і біле зернятко" та бесіда за змістом"

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема: "
Будинок та його частини"

ЧЕТВЕР
ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК
Тема: "Один, багато, мало"

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
(аплікація)


П'ЯТНИЦЯ

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
Тема: "Вивчення вірша "Королева осінь""

Художньо-продуктивна діяльність: музичне 

З 07.10-11.10.2024
тема тижня 
"СИНЯ БЛАКИТЬ"

ПОНЕДІЛОК
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ

переглянути
Художньо-продуктивна діяльність: музичне 

ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

СЕРЕДА
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
переглянути
Розгляд картини 

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Малювання

ЧЕТВЕР
ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Ліплення
переглянути
ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

П'ЯТНИЦЯ
ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК
переглянути
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
З 30.09-4.10
тема тижня 
"ЧЕРВОНИЙ НАВКРУГИ"
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ

переглянути відіо

Художньо-продуктивна діяльність: музичне 






ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Тема:  Читання казки «Щось тут не так» Ольга Табака

Якось білочка побачила, що до лісу прийшли люди збирати грибочки. 

— Ой, лишенько! — взялася за голову обома лапками білочка. — Як їх попередити, що є гриби, яких збирати не можна, бо вони дуже шкідливі? Ой, лишенько! Як же зарадити? — зажурилось звірятко і застрибало з гілки на гілку. 

Побачило це з високого неба сонечко. 

— Що трапилося, білочко? Чого ти так метушишся? — запитало воно. 

— Ой, біда! — каже білочка, — треба людей попередити, що мухоморів брати не можна! А як це зробити — не знаю! 

— Так, так, так! — задумалось сонечко. — Треба якось їх позначити. А як? — міркувало сонечко, підперши ясну голівоньку своїми теплими руками. — О! Придумало! — Зраділо сонце. — Червоний колір — найяскравіший, а ще він — колір уваги. Він і підкаже, що цих грибочків рухати не можна. 

І кинуло сонце на землю жменьку своїх червоних промінців, щоб шапочки мухоморів розмалювали. Побачили люди, що у деяких грибів шапочки зачервонілися — це їх насторожило. 

— Ого! — кажуть люди, — щось тут не так! Не будемо ці гриби брати! 

Зраділа білочка і заспокоїлось її маленьке серденько. 

— Спасибі тобі, сонечку, що від біди людей врятувало! — схиляючи голівку, мовило звірятко. 

— Це тобі спасибі, білочко, за твоє добре і турботливе серце! — всміхаючись, сказало сонце.


ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК


ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Малювання яблук




СЕРЕДА
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Тема: Розгляд картини " Яблучко" Катерини Бабок 




ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ




ЧЕТВЕР

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК



ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК



П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
 Тема:Вивчення  вірша "Дари осені"  Г. Шевчука 


ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ


З 23.09-27.09
тема тижня 
"ЗЕЛЕНИЙ НАВКРУГИ"

ПОНЕДІЛОК

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
Художньо-продуктивна діяльність: музичне 

ВІВТОРОК
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Читання казки

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Малювання
СЕРЕДА
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
-Що ви бачите перед собою?
-Якого кольору жабка?
-Які частини тіла має жабка?
-Що робить жабка?
Що відбувається навколо жабки?
(Пострибайте,поквакайте,як жабка)

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК



ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ
ЧЕТВЕР

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК


ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
ЛІПЛЕННЯ

переглянути відео

П'ЯТНИЦЯ
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Вивчіть вірш

«Зелений огірочок» Ольга Табака

РУХОВА ВПРАВА

Зелений огірочок 

(лівий кулачок накриваємо правою долонькою)

Під листячком зеленим 

Зелене своє личко 

Ховає так від мене: 

«Росту-росту, зростаю, 

(руки піднімаємо догори)

Як сили наберуся — 

Відхилю свій листочок 

(долоньки перед обличчям відкривають посмішку)

І вам усім всміхнуся!»




ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Музичне

З 16.09 - 02.10
Тема тижня:
"Жовтий,як сонечко"



                          Тестові матеріали  до теми   переглянути  

                                              ПОНЕДІЛОК   

                                      Ознайомлення з природним довкіллям     

Переглятьте відіо "Осінь" 
 Яка пора року?
Які відбулися зміни в природі?
Як світить сонце?
На деревах листочки змінюють колір, на який?
Що стало з травою?
Що роблять листочки?
Що     
Художньо-продуктивна діяльність: музичне    е
                                                      Руханка - танок "Осінні човники"

 

ВІВТОРОК

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Читання казки


ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Малювання

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК


СЕРЕДА

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розгляньте картину "Кульбабковий травень" та проведіть бесіду
- Розкажіть про персонажів картини
- Що з ними відбувається?
-Покажи дівчинку,яке в неї платтячко?
-Якого кольору курчатка?
-Покладіть на долоньку шматочок вати. Подуйте на нього, як на білу кульбабку. Що відбулося?

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК



ЧЕТВЕР

ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК


Логіко-математичний розвиток

ХУДОЖНЬО- ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
П'ЯТНИЦЯ

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Вивчіть з дітьми вірш
Вірш «Все, що жовте»  Ольга Табака

Жовті сонечка-курчатка 

Вперше вийшли на травичку. 

Жовті качечки й гусятка

Йдуть уперше до водички…

Жовте сонечко у небі

З усіма вітається,

Лагідним проміннячком

До усіх торкається.


Художньо-продуктивна діяльність: музичне  


БЕЗПЕКА ДИТИНИ У ПОБУТІ



                                        ЧИ МОЖНА ЛИШАТИ ДІТЕЙ  САМИХ ДОМА?













КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ
Гендерне виховання
Чи буде людина щаслива в любові й у сімейному житті, багато в чому залежить від того, як вона вихована, від її загальної культури, уявлень про взаємини чоловіка і жінки.
Коли і як починається гендерне виховання? На що повинні орієнтуватися батьки, вирішуючи цю делікатну проблему?
Потрібно знати, що кожному вікові властиві свої особливості, що потребують індивідуального підходу. Вирішальною є обстановка в родині.
Першу модель взаємин між статями дитина бачить на прикладі своїх батьків. Якщо між ними немає згоди, якщо один допускає стосовно іншого брутальність, жорстокість, зневагу, то дитина може сприйняти це як норму, яка впливатиме на все її життя. Якщо син, наслідуючи батька в дитинстві, не навчився любити і поважати свою матір, він ніколи не зможе стати хорошим, добрим, лагідним чоловіком і батьком.
Свою статеву принадлежність дитина осмислює дуже рано, уже приблизно до трьох років. Відому роль у цьому грає постійне порівняння себе з однолітками. Дитина робить відкриття, що якщо руки, ноги, очі, ніс є в усіх, то щось є тільки у хлопчиків, а щось тільки у дівчаток. Або дівчинка говорить про себе: "Я – дівчинка, тому що ношу платтячка і кіски”, а хлопчик говорить так: "Я – хлопчик, тому що я ношу штанці, я сильний, як мій тато”. Інтерес до своїх статевих органів у 2 – 4 роки також природне явище. Він продиктований інтересом до свого тіла взагалі. Дівчатка намагаються наслідувати своїх мам: носять мамині туфлі на високих підборах, фарбують губи, гають у гру "доньки-матері”. Хлопчики багато в чому хочуть походити на свого батька: "читають” газету на дивані, показують свою силу або допомагають по господарству. У таких споконвічних іграх у "тата-мами”, "доньки-матері” – чітко розподілені ролі кожного із засвоєними дитиною уявленнями про норми чоловічої і жіночої поведінки. Нічого ганебного в таких іграх як "магазин” або "лікарня” теж немає.
Батькам слід враховувати, що не можна залишати без догляду малят, які граються, особливо якщо серед них є старші й більш обізнані діти, що можуть внести у сценарій гри сексуальний елемент.
Коли дитина вже усвідомила свою принадлежність, треба скористатися цим, щоб виховувати в неї відповідну поведінку: "Ти – хлопчик, ти сильніший, допоможи дівчинці”, "Ти – дівчинка, повинна бути завжди акуратною”.
Після усвідомлення того факту, що всі люди різні, настає пора гострих запитань. І тут багато батьків заходять у глухий кут, не знаючи, як вийти з такого становища.
Дитячих запитань не варто лякатися, від такту дорослих залежить, чи будуть отриманні знання сприйняті як щось природне, належне або набудуть забарвлення чогось соромітницького, забороненого.
На запитання: "Відкіля я взявся?” – дорослі відповідають прямо: "Лелека приніс”, "Купили в магазині”, "Знайшли в капусті”. Така помилкова версія буде викрита досить швидко – у цьому допоможуть однолітки або старші діти. І до батьків за роз’ясненням дитина більше ніколи не звернеться. А це, повірте, велика втрата і помилка батьків.
Хочеться підкреслити, що гендерне виховання не є чимось ізольованим, що не залежить від виховання взагалі. Для цього має бути цілковита довіра між батьками і дітьми, м’яка, спокійна, витримана, доброзичлива атмосфера. Дитина повинна знати, що якщо навіть вона зробила щось не так, її не перестануть любити, її не сваритимуть і не битимуть. За таких умов дитині легше відкрити свою душу, бути відвертішою із батьками.
Дорослі мають розуміти: яким би ризикованим не було питання, реагувати на нього треба спокійно, щоб у дитини не створилося уявлення про те, що вона торкнулась якоїсь забороненої теми. Батьки повинні враховувати обстановку, у якій пролунало запитання, як воно було сформульоване, вираз обличчя маляти.
В усіх випадках інформація має бути правдивою. На запитання: "Як діти виходять із маминого живота?” – можна відповісти так: вийти назовні дитині допомагає лікар, тому, коли вона має народитися, маму обов’язково відвозять у лікарню. Таке пояснення цілком задовольнить дитину, тим більше, якщо вона знає, що мама дійсно перед появою дитини їхала до пологового будинку.
Якщо маля не ставить вам таких запитань, це зовсім не означає, що подібні речі зовсім його не цікавлять. Швидше за все воно одержало достатню інформацію на стороні або зрозуміло, що тема ця заборонена і запитувати нічого не можна. І в тому, і в іншому випадкові, батькам варто бути уважними, а коли знайдеться привід для розмови на цю тему, розпочати її самим. Таким чином, по-перше, ви встановите контакт із дитиною і з’явиться надія, що надалі вона приходитиме з розпитуваннями до вас, до того ж зрозумієте, що маля вже знає, зможете з’ясувати джерела, і в деяких випадках відгородити його од поганого впливу.
Щоб простежити за ростом статевої інформації, батьки повинні мати перед очима своєрідний еталон інтересів дитячої зацікавленості з питань народження дитини.
Учені класифікують запитання дітей у такий спосіб:
Від 2 – 3 років цікавить власне тіло, зокрема й статеві органи. При цьому з’ясовуються розбіжності між хлопчиками і дівчатками, жінками і чоловіками.
Від 3 – 4 років – цікавить питання, відкіля беруться діти? Хто їх приносить? Чому в жінок бувають такі великі животи?
Від 5 – 6 років – як потрапляють діти в живіт до матері, та яким чином вони відтіля виходять? Як вони там ростуть і розвиваються?
Від 6 – 8 років – яка роль батька в появі дітей? Чому діти бувають схожими на своїх батьків? Чи можуть народитися діти в дітей?
Дуже важливо вміло сполучити формування здорового погляду на запитання, пов’язані зі статтю і виховання природної і необхідної сором’язливості. Етичних норм дитина має дотримуватись завжди: їй варто знати, що є "заборонені” слова, що не можна голосно проситися в туалет, бігати роздягненим, піднімати плаття і підтягувати колготки при сторонніх. А також батьки повинні привчити своє дитя стукати в їхню кімнату та ванну кімнату. Також батьки повинні враховувати, що дитина не повинна бути свідком їхнього інтимного життя, їм не слід розмовляти про статеве життя, допускати які-небудь вільності.
У дитини повинна бути своя постіль. Ні в якому разі батьки не повинні брати дитину до себе в постіль, не слід занадто пестити дітей, цілувати їх у ділянці ерогенних зон (губи, сідниці, молочні залози).
Фахівці вважають, що не тільки неправильне харчування (надлишок м’яса, гострих пряних страв, шоколаду, тонізуючих напоїв), а й навіть перегодовування, сприяє припливові крові до органів малого таза, зокрема й до статевих органів, викликаючи порушення, а це також може сприяти розвиткові ранньої сексуальності.
Також батьки мають знати, що не бажано перед сном дитині читати або розповідати "страшні” казки й історії, дозволяти дивитися збудливі телепередачі, грати в бурхливі гучні ігри, не допускати перегляд фільмів по телевізору із сексуальними сценами. Намагаючись заспокоїтися, щоб заснути, збуджена дитина починає смоктати палець, торкатися статевих органів. Відчуття, яке виникло під час випадкового дотику, може здатися приємним, його захочеться повторити знову і знову.
Особливо потрібно сказати про дитячий онанізм. Він виникає не як спроба задовольнити статеву потребу, а з інших причин. Насамперед, через нестійкість нервової системи дитини. Нерідко схильність до онанізму виникає в тих дітей, які перенесли пологову травму. Провокуючу роль грає сверблячка в ділянці статевих органів, викликана гострицями, глистами, алергійним дерматитом або навіть поганим гігієнічним доглядом, а також носінням тісних штанців, трусиків, колготок.
Тільки поступово онанізм із мимовільної реакції перетворюється в усвідомлену спробу одержати якісь приємні відчуття. І тоді він уже стає небезпекою, пробуджує ранню статеву хіть.
Якщо ви побачили, що ваша дитина займається онанізмом, не слід жахатися, а головне кричати на дитину, карати та малювати страшні картини майбутнього. Перше, що ви маєте зробити, це з’ясувати причину звички і намагатися її усунути. Дуже важливий правильний гігієнічний догляд за дитиною: регулярне підмивання, застосування засобів проти опрілостей і сверблячки. Не допускати, щоб дитина ходила вдень і спала в ночі в тісних трусиках, а прокинувшись, довго лежала у постелі. Якщо ви помітили, що вона усамітнюється, постарайтесь її увагу спрямувати в інше русло, зайняти якою-небудь цікавою справою. В ігровій формі, не називаючи причин, пропонуйте дитині спати, поклавши руки поверх ковдри. Привчайте дитину до фізкультури, спорту й загартовування.
Такі педагогічні заходи нерідко доводиться сполучати з лікарською терапією, спрямованою на зміцнення нервової системи.
Сексуальне здоров’я дитини – одна з важливих сторін гармонійного розвитку особистості. І батьки повинні знати, що про нього необхідно піклуватися з раннього дитинства.
І на закінчення хочеться порекомендувати батькам прочитати своїм малятам таку книжку: Мейл Питер. Звідки я знайшовся?































22 коментарі:

  1. Огромное спасибо нашим воспитателям Татьяне Васильевне и Оксане Владимировне за их профессионализм, за умение найти подход к каждому ребенку, за создание в группе ощущения семьи и дома, за воспитание в наших детях уважения друг к другу, к труду, к природе и к самим себе. Они стали для наших детей верными друзьями, у которых всегда находят понимание.

    ВідповістиВидалити
  2. Хотите получить положительные эмоции? Смотрите сайт группы "РОМАШКА"!!! Для малышей здесь создана атмосфера радости, счастья, веселья! Спасибо всем, кто работает с детьми за то, что вы отдаёте детям часть своей души, теплоту сердец. Вы у нас самые лучшие! С уважением, бабушка Артёма Кононенко.

    ВідповістиВидалити
  3. Хотите получить положительные эмоции? Смотрите сайт группы "РОМАШКА"!!! Для малышей здесь создана атмосфера радости, счастья, веселья! Спасибо всем, кто работает с детьми за то, что вы отдаёте детям часть своей души, теплоту сердец. Вы у нас самые лучшие! С уважением, бабушка Артёма Кононенко.

    ВідповістиВидалити
  4. Дякуємо нашим вихователям Оксані Володимирівні, Тетяні Василівні та помічнику вихователей Оксані Вікторівні за щоденну турботу, увагу та виховання наших діточок. Дай Боже Вам, здоров'я, терпіння, натхнення, гарної атмосфери в колективі і вдома. З повагою, мама Никити Нечипуренко

    ВідповістиВидалити
  5. Здравствуйте,я мама Назара Платонова,хочу поблагодарить наших самых лучших воспитателей Татьяну Васильевну,Оксану Владимировну и помощника воспитателя Оксану Викторовну за внимание, заботу и ласку Вы дарите нам радость и заботу,
    Хотя порою это нелегко,
    И каждый день, в любое время года
    Нам с Вами весело, уютно и тепло!
    Спасибо за любовь и пониманье,
    Ведь садик домом стал для нас вторым!
    Пусть Ваши исполняются желанья,
    От всей души мы Вас благодарим!


    ВідповістиВидалити
  6. Світогляд дитяти формується, з людей які її оточують. В першу чергу це звичайно родина. Але велику роль відіграє той фактор коли маленьке чадо попадає соціум, вперше в дитячий садок. Ми раді,що навчаємося і виховуємося в групі Ромашка.)))) Велика повага, вдячність Тетяні Василівні,Оксані Володимирівні, Оксані Вікторівні, за їх турботу. Педагогічна праця це великий «труд» і тільки з любов’ю до дитини можна її осягнути з повна. Дітки знають пісеньки, віршики, знають свої права, привчені до порядку, виховуються у позитивному настрої, І найголовніше діти щасливі, дай Бог щоб були здорові. Дякуємо всім організаторам за свято осені, оригінально. Мама Денисенко Николь.

    ВідповістиВидалити
  7. Дякуємо нашим шановним вихователям та всім, хто організував чудове новорічне свято. Захід удався на славу! Усі отримали море позитиву та яскравих емоцій. Щиро дякуємо за вашу нелегку працю!

    ВідповістиВидалити
  8. Наша маленька родина висловлює щиру подяку вихователям Тетяні Василівні і Оксані Володимирівні, а також помічнику вихователей Оксані Вікторівні!
    Завжди усміхнені, привітні, з дітьми дуже терпимі та ласкаві, мають підхід до кожного малюка, завжди вміють знайти потрібне слово. В дитячому садочку з малятами чудово займаються: уроки розвитку мовлення, математика, малювання, музичні заняття, фізкультура та інше. А які чудові готують для нас вистави - дитячі свята.
    Окрему подяку хочеться висловити з приводу сайту групи "Ромашка". Мало де можна побачити стільки користної інформації і фотографій наших діток.
    Але для мене найголовніше - гарний настрій моєї дитини! І за це Вам також дуже велике спасибі! Ми ходимо в дитячий садок з задоволенням)))

    ВідповістиВидалити
  9. Мої зірочки!!! Люблю вас і дуже сумую!
    Тетяна Василівна

    ВідповістиВидалити
  10. Спасибо всем кто готовил наших детей к утреннику,море позитивных эмоций,все очень понравилось,дети счастливы,родители в восторге!

    ВідповістиВидалити
  11. Неля Карасина13 лютого 2019 р. о 20:40

    Огромное спасибо нашим любимым воспитателям - Оксане Владимировне и Карине Павловне, а также помощнику воспитателей Оксане Викторовне за заботу о наших детках. Вы учите, объясняете, воспитываете, поддерживаете, оберегаете, помогаете им расти. Детки любят вас, а мы, родители, уважаем и ценим. Благодарим вас за любовь и терпение к нашим малышам!

    ВідповістиВидалити
  12. Велике дякую нашим вихователям, діти із задоволенням ходять до садочка. Чудове ставлення до наших малюків. Більше таких вихователів потрібно у нашій країні

    ВідповістиВидалити
  13. Ребёнок в сад идёт с удовольствием, домой не заберёшь! Спасибо, за позитив ребёнка!

    ВідповістиВидалити
  14. Дякую за посмішку та навчання дитини дитини!

    ВідповістиВидалити
  15. Дуже подабається наш вихователь Оксана Володимирівна. Дякуємо вам за наших дітей.

    ВідповістиВидалити
  16. Дякуємо за свято! Дуже сподобалось!

    ВідповістиВидалити
  17. Дякуємо за гарне свято осіні. Діти молодці!

    ВідповістиВидалити
  18. Велике дякую нашим вихователям За ваш щоденний титанічний труд! Дякую за теплу та святкову атмосферу, цікаву техніку читання віршів, неймовірно "прикольну" руханку .... та яблука:)

    ВідповістиВидалити
  19. Дякую за титанічний щоденний труд! приємно переглядати дитячі свята. Чудова атмосфера, цікава техніка читання віршів, неймовірно "прикольна" руханка та запашні яблука! Чудова робота!

    ВідповістиВидалити
  20. Дуже дякуємо нашим вихователям за чудове свято осені. Всі дітки приймали активну участь. Все було супер!!!

    ВідповістиВидалити
  21. Даже дякуємо нашим вихователям за чудове свято осені. Всі дітки приймали активну участь і було дуже весело. Вихователі молодці.

    ВідповістиВидалити
  22. Хочу подякувати вихователям, Оксані Володимирівні та Ірині Олексіївні, а також помічнику вихователя за безмежне терпіння, віддану працю та професіоналізм!

    ВідповістиВидалити